БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ

БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ
Мартин Ралчевски

19.01.2018 г.

Нашият път към Христос



Човек е устроен така, че винаги търси нещо. Търси го в природата, в космоса, в науката, в технологиите, във взаимоотношенията с другите, в удоволствията, в приятелствата, в религиите... Човек търси смисълът.
Съзнателно или несъзнателно, почти всеки мислещ човека търси своя Създател. Търси Бога.
Малцина го намират обаче. Но когато това се случи те са истински щастливи. Защото са намерили истинския Живот, който се съдържа в християнска вяра. Велика, прекрасна, единствена и благословена е тази вяра.
Нека я пази и да вярваме не на този изменчив свят, а на Господ, Който казва: „В света скърби ще имате; но дерзайте: Аз победих света.“ (Йоан 16:33)

Нашият път към Христос
(кратко любителско видео)
ТУК


7 коментара:

Анонимен каза...

Мартине, твоята работа сред народа е просто, като труда на добрият самарянин. Макар и физически да не привдигаш ранения, ти даряваш своята духовна подкрепа.
Ако беше свещеник, щеше да се стесниш в един шаблонен образ и нямаше да го има това пламенно проповядване.
Много свещенници днес са просто едни фигури, с ограничено мислене - жестоки гурута или изпълнители на треби и покупко-продажба.
Спомнете си, че Господ със своето нелицеприятие казва безпощадно, че раненият евреин е бил подминат от свещеник и левит. Това се наблюдава и днес.
Нина Колева

Анонимен каза...

Амин!Слава във висините Богу и на земята мир,между човеците благоволение !.Благодаря и аз,Мартин ! !"Мир на тебе ,който си в Христа Иисуса!"..Аз имам две сестри по плът ,с мене ставаме три дъщери на своите родители и винаги съм мечтала за брат ,но нямам такъв.Обаче с вярата в Иисус Христос Бог ме дари с много,много,много братя ,Благодаря ,Мартин .Вчера нямах време да изгледам цялото видео,направих това тази сутрин след утринното правило от молитвеника ...Искрените думи излезли от вашето сърце за Слава Божия бяха подобаващи и на място след сутрешните молитви ...Видеото може да послужи за домашно правило и като разговор с брат в Христос.....Моят път към вярата е много дълъг ,трябвало е да мина през много тиня за да стигна зелените тучни пасбища ,"завръщането " ми в кошарата на спасенето при истинския Пастир е радостно и страшно .За спасение на душата ми Бог ме дари с дар молитва -защо казвам това ,защото в молитвения си опит забелязах ,че някои молитви са по 1 минута ,по 2 или 3 има и дълги молитви и правила ,катизми ,канони и акатисти ,...всеки път изпитвам срам ,когато погледна колко минути съм посветила на молитва в някои дни ,/защото и работя и имам трудни изпитания и грижи с близки хора/и си казвам ,Янке Бог ти дарява 24 часа и ако 2 минути не си отделила на Бога поне с кратка молитва ,значи си много далеко от Твореца ...така ,и разбрах ,че дори и целия ден да прекарам на колене в молитва ,усилието ми е нищожно в сравнение с обичта която получавам от Бога ,но пък бог оценява и най-малкото усърдие и много сте прав ,Мартин -----едно "Господи ,помилуй"има голяма цена пред Бога ,дори и ако по независещи от нас обстоятелства сме нямали достатъчно време за молитва .../говоря за обикновения мирянин/
Янка Аврамова

Анонимен каза...

Следя ти редовно блога, но никога не съм писал коментар. Предишната нощ работих до 01 ч. и сега пак съм на път. Та относно твот запис – провокара ме! Имаш гладка, течаща мисъл. Напомняш ми на свещеник по време на проповед. Изключително добре. Ако бях аз бих утрепал цял ден да я мисля тази проповед и после щях да я чета. Донякъде се сетих и за Мариян Стоядинов. Ако четеш повече отколкото пишеш, ще си на неговото ниво. Съдържанието на лекцията е добро. Съгласявам се с думите ти. Нещо ме бучка да ти кажа да излезеш на обществено служение. Дар словото ще има ефект върху слушателите. В електронните медии има много негативизъм. На живо никой няма да тръгне да ти опонира. Така и така всеки те познава, затова направо кандидатствай към Патриаршията за ръкоположение. Ще те оценят и само ще береш плодове.
Божието благословение да е над теб! Обичам цялото ви семейство!
Няма да се подписвам. Ти знаеш кой съм!

Анонимен каза...

Амин! Амин! Амин! Благодаря на Бога, че си мой брат в Христа! Благодаря ти Марти, за това твое послание! Бъди здрав и благословен! По молитвите на Пресвета Богородица, нека Бог да бди над твоето семейство и всички нас! От сърце и душа те поздравявам с тази прекрасна песен, която открих чрез теб преди време! Разтърсващ текст с велико послание! С нами Бог! <3
https://m.youtube.com/watch?v=irn_P6cmZtM&feature=share

Анонимен каза...

И у мен клипът ти произведе доста впечатления и размисли. Ти със сигурност имаш духовни таланти, което е голяма рядкост. Със сигурност ставаш за свещеник, но дарбите ти са за по-голяма аудитория, така да се изразя малко грубо. Лично аз мисля, че е трябвало да станеш монах, но това е друга тема. Всъщност искам да кажа, че това което носиш е наистина голям духовен талант и много любов. Това че пишеш е по-малката ти дарба, макар че е част от другото. Но това е дълга тема за личен разговор. Наистина успяваш да докоснеш сърцето. А това е единственото, което може да докосне съвременния човек. Нищо друго, само любовта. Впечатлена съм наистина.

Анонимен каза...

Често се питаме ,защо нямаме дух да разпознаем Твореца си? Защо не на всекиго е дадено??Винаги е било така...Как тогава да си общуваме пълноценно, когато едини сме Христови....други са всякакви, когато е различна опорната точка?? Дани.

Анонимен каза...

И аз казвам благословен да си и никак не се съмнявам в талантите ти.Но понеже знаем колко опасно нещо е гордостта, а тук не спират да те похваляват,бих искала да ти припомня състоянието на несъмнено съмнение, както го наричате вие богословите. И да поясним за небогословите:несъмнено да се съмняваш за всяко дело, което правиш и да знаеш, че това, което правиш не е валидно, ако Бог не го удостовери.
Бог винаги с тебе!