БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ

БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ
Мартин Ралчевски

28.02.2018 г.

Моля ви, кажете ми нещо утешително.



Едно много поучително и потресаващо обаждане от слушател в руското православно радио ''Радонеж''.
„Здравейте, казвам се Павел. Не съм възрастен, но така се случи, навярно поради греховете ми, че пострадах много. Първо краката ми отказаха. Не можех да ходя на работа и си останах вкъщи уж за кратко, но се оказа, че е за постоянно. А сега и зрението ми се влоши и то толкова много, че почти нищо не виждам вече. Стоя по цял ден на стола, нито мога да се движа, нито да прочета нещо и само слушам радиото. Моля ви, кажете ми нещо утешително.“
Отговорът на монахът:
„Бог да те благослови брате, Павел. Не се отчайвай. Щом споменаваш за греховете си, значи си църковен човек и разбираш духовните закони. Няма непростим грях и ако си се покаял за извършени от теб грехове и престъпления бъди сигурен, че Бог вече ти е простил. Нали знаеш, че Христос е простил на разбойника на кръста и то само, защото онзи е молил да бъде опростен. Такава е Божията любов. Господ му казва, че той днес ще бъде с Него в рая. Но, забележи! Въпреки това обаче не отнема от него страданието. Обещава му рая, но болката и страданието остават. Разбойникът продължил да виси на кръста, да страда и да се мъчи. А накрая му счупили и краката, за да ускорят смъртта му. Това е нагледен пример как действат духовните закони. Простено ни е, но и сме длъжни да понесем последствията за греховете си. И ако наистина ги понесем смирено тогава ни очаква истинския, мирен и блажен вечен живот. Затова ти не унивай. Ето, аз ще повторя сега твоето име в ефира – Павел, за да го запомнят слушателите. И ние в манастира ще се молим редовно за тебе, и стотици, а навярно и хиляди братя и сестри, които ни слушат, ще се молят също за тебе. Бог да те помилва и да ти дава сили!“

2 коментара:

Анонимен каза...

Господи помилуй грешния твой раб Павел.

Анонимен каза...

Болката и страданието остават, за да се "осолим",да се очистим.