БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ

БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ
Мартин Ралчевски

14.08.2020 г.

''30 ПАУНДА'' - ново издание

Скъпи приятели,

излезе от печат ново издание на „30 паунда“, който беше издаден също така и на немски от издателство ANTHEA VERLAG. Романът пресъздава живота на млад мъжк, посветил себе си на Бога и Православието. Биографичността с живота на схимонах Антоний Зографски (Тодор Джамбазов) 1974 – 2000 г. е незначителна, но през цялото време читателя има усещането за сходство и прилика, което проличава най-вече във финалните страници на книгата. Необикновения и ревностен живот на блажения млад монах и чудесното разкриване на неговите мощи не престават да предизвикват благоговение и удивление сред поклонниците на Света Гора. За него са направени няколко биографични филма, налични в YouTube.

Емиграционният поток от млади българи повлича и студента Иван. Озовавайки се в чуждата страна, той се оказва под голям стрес и, подобно на много емигранти, заживява труден живот. Случайна среща става повод за приятелство между него и странен англичанин. Англичанинът е преситен от материалното и търси отговорите на вечните въпроси. За да му помогне, Иван го подтиква да посети Света Гора. Англичанинът заминава от любопитство, но там се случва непредвиденото. Той се преобразява вътрешно и става монах. През този период Иван изпада в недоимък. И точно когато и последните му надежди гаснат, англичанинът се завръща, носейки отговорите за смисъла на човешкото съществуване, а също и една неочаквана новина.
В романът се сблъскват два ценностни модела – на човекът от Изток, който, мечтае да постигне материално благополучие, и на човекът от Запад, който е задоволен материално, но се чувства духовно объркан. Иван е олицетворение на наивната мечта на повечето български младежи, които вярват, че животът зад граница е прекрасен. Англичанинът пък е прототип на
блажения схимонах Антоний.

ПРОЛОГЪТ 

Една английска легенда разказва за буен младеж, който много искал да узнае предназначението си в този свят. Той посветил всички сили на това свое желание и съдбата го отвела при единствения жив светец в родината му.
– Отче, вярно ли е, че можете да четете в душите на хората? – развълнувано попитал той.
– Да, но само в ония души, в които пише нещо – отвърнал светецът и го погледнал строго.
– Защо говорите така? Да не би да искате да кажете, че аз съм празен отвътре?
– Не, сине, не си празен. Ти си една почти изписана книга. Само че аз не мога да открия смисъл в нея.
– Но… нима вече всичко е решено? – натъжил се младежът.
– О, съвсем не, моето момче. Докато си жив, винаги има шанс да промениш съдържанието на книгата!


За поръчка с безплатна доставка: ТУК

 
За слушане: ТУК



4 коментара:

Анонимен каза...

Честито!!!

Анонимен каза...

Това е любимият ми роман от Мартин и една от любимите ми книги изобщо! Чудесно е, че чрез новото издание ще стигне до още хора!

Анонимен каза...

”30 паунда” беше първата книга,с която ви открих като писател. Имам всички ваши книги,изчела съм ги и сега очаквам с нетърпение следващата. Бог да ви дарува със здраве,да продължавате да пишете и да ни радвате с вашите творби. Те са истински и докосват сърцето! Благодаря!

Анонимен каза...

Мартине, благодаря ти! За мен във всяко произведение всеки автор влага сърце и душа за написването на всяка строфа, всяка една мисъл и всеки един абзац.
Прочел съм над петстотин, а може би и повече литературни произведения (поезия и проза), но като твоите романи не съм чел до момента.
Повярвай ми казвам всичко това съвсем честно и отговорно.
За мен ти си голям писател!
Поклон пред твоята младост!
Поклон за светлината, която озарява пътя на всеки един от нас, който често споменава Името Господне понякога незнаеейки как и защо... но ти ме научи приятелю, вече знам кога, как и защо споменавам Името Му.