БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ

БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ
Мартин Ралчевски

23.09.2020 г.

В ПАМЕТ НА НАЙ-ДОБРИЯ ЧОВЕК, КОГОТО СЪМ СРЕЩАЛ

На 11.09.2020 г., след кратко боледуване, почина отец Питър Скорър. Прекрасен духовник от руски произход, отец Питър прекара по-голямата част от живота си като дякон, служейки основно в малката православна църква „Св. Анна“ в град Екситър. В края на 20 век, заедно с двама православни свещеници той утвърждава Православието в южна и западна Англия. Отец Питър бе изключителен в много отношения. С ръка на сърцето мога да кажа, че през живота си не съм срещал по-добър и по-отдаден на вярата човек от него. Той бе живо олицетворение на скромност и себеотрицание. В един от последните ни разговори споделих с него тревогата си, че заради вируса понеже храмовете са затворени е лошо за духовния ни живот, защото нямаме възможност да се черкуваме редовно и да се причастяваме! А той благо отвърна да не се тревожа, защото това е изпитание, което ще премине и ми припомни, че някога в Съветска Русия по време на гоненията е било много по-лошо. Имало е хиляди свещеници, монаси и миряни, които с години не са имали никакъв достъп до православна църква и до св. тайни, но въпреки това са се спасявали! Бог гледа човешкото сърце и неговия стремеж към небето. Прекрасен духовник. Винаги намираше точните думи да ни утеши и да ни вдъхне вяра и надежда! Един свещеник, който добре го познаваше и който го изпрати в последните дни на живота му, написа за него нещо съкровено: „Отидох да го видя. Къщата му беше пълна с роднини и приятели, дошли да си вземат сбогом. Оставиха ме сам с него. Отецът ме предупреди, че може мислите му да блуждаят, но аз не забелязах такова нещо! Той говореше ясно и смислено. Имаше кислородни тръбички в носа и кашляше от време на време. Беше на края на силите си. Аз не исках да го прекъсвам, да не би да го натоваря и да се налага да ми обяснява отново. Тогава той ми сподели нещо, което за мен със сигурност означава, че е имал небесно видение. Каза ми, че се намирал в стаята и изведнъж почувствал, че се издига нагоре, а всичките му болки в един миг престанали. Оказал се в някаква непозната чудна местност сред ангели. Там чул неземни звуци и песнопения, и извършил небесна Света Литургия като през цялото време бил неземно щастлив.“

Повече за него прочете  ТУК

Бог да го прости!



6 коментара:

Анонимен каза...

Царство небесно на любимия на всички отец Питър! С неговата жизнерадостност, лекота и веселост той ни крепеше всички! Невероятно много ще ни липсва!
Вера.

Анонимен каза...

Царство му небесно и вечная памят!

Анонимен каза...

Бог да го прости.

Анонимен каза...

Бог да прости!

Анонимен каза...

Благодаря.... за прочетеното... Почувствах се отново в неговата любяща същност...
Благдаря, че се докоснах... Отново...
Благодаря ти Мартине, за начина, по който го написа... толкова много любов и сама се оказвам част от нея...
Светлина за душата му, там, при Бог... заедно...

Анонимен каза...

Бог да го прости!!!
Дай БОЖЕ, повече такива духовници!!!!!!
Дар от БОГА са!!!
Те дават помощ не само с дума, а често и дори само с поглед!!!
Истинска БОЖИЯ БЛАГОДАТ!!!!!!!
Мария.