БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ

БЛОГ НА МАРТИН РАЛЧЕВСКИ
Мартин Ралчевски

8.01.2015 г.

2 0 1 5



Иска ми се да вярвам, че всеки българин, в България и по света, през тази 2015 ще стане малко по-добър, ще мисли малко повече за другите и по-малко за себе си, ще гледа на света не като на средство, а като на благословение и най-важното – ще намери Бога.
В навечерието на 31-ви шефа ми ме викна в офиса си и за ''новогодишен подарък'' ми наговори куп глупости. Иначе казано – не бил доволен от мен. Давал съм под 50 % от способностите си в работа. Т...рябвало да се подобря. Прав беше човека. Така е. Е, имало и по-зле от мен, т.е. такива, които давали едва 10% от себе си, но имало и такива (повечето), които давали 90%.
Цифри, цифри, цифри...
Хората са станали цифри.
Затова посрещнах тази нова година със свито сърце. Веселих се с приятели, но една част вътре в мен непрекъснато тихо повтаряше, че там някъде някой не е доволен от мен. И знаете как е: тръгват едни мислени диалози, от които няма никаква полза.
Сега обаче, на първия ден от Новата година си мисля, че всеки шамар, който можем да понесем ни прави по-силни. И това е самата истина. Или иначе казано – без трудностите и обидите битието ни започва да прилича на сива рутинност, която може да ни убие.
Новата година е повод за размисъл. Така е при повечето хора.
По този повод пожелавам на всички да не правят големи планове, особено да не дават обещания, но да утихнат за момент в себе си и да се огледат. И да пожелаят да познаят себе си. А когато човек познае себе си, ще му е много по-лесно и да се намери. Всъщност такова нещо като – човек да се намери – няма. Човек намира единствено Бога. И тогава се случва чудото. Чудото на трайния вътрешен мир. Този мир ви пожелавам. Този тих и постоянен мир, който прави човека истински щастлив.
Бог да ви благослови да го придобиете.
Всичко останало е суета.

 

1 коментар:

Анонимен каза...

Разказа ти ''Обичам те'' го четох преди месец мисля и много ми хареса. Продължавай да пишеш брате - там е силата ти и твоето призвание! Ти си един от малкото, които познавам които са точно на мястото си, в смисъл, че вършиш точно това, с което Бог те е дарил, това е моето твърдо убеждение! Колкото до това, че шефът ти не бил много доволен от работата ти, не забравяй - много други хора са предоволни от другата ти работа! Човек не може да угоди на всички, а и не е нужно! Господ да те пази и ти дава сили и време за душеполезното що вършиш! Амин!